2012. május 5., szombat

-6m fényes Tűzgömb - május 5! : )

Ma hajnalban, 2012.05.05. 00:09UT-kor újabb -6m fényes Tűzgömb az ország É-K-i része felett! : ) Többen is észlelték, ahogyan fotón és videometeorosan is sikerült rögzíteni! Gratulálunk minden észlelőnek és várjuk a további szemtanúkat! :)
A videometeoros kamerák: Sülysápról, Soroksárról, Hódmezővásárhelyről (és talán HULUD-nak is kellett látnia?)

Hatalmas Gratuláció Jónás Karcsinak és Pető Zsoltnak, hogy sikerült fotón is megcsípniük!! :D
Pető Zsolt:  "Kiraktam a két kamerát dolgozni az egyik szobába, majd átjöttem a másikba,
hogy innen nézzem, lesz-e ETA forgalom. A redőnyt húztam fel éppen, akkor vettem észre,
-5, -6 magnitudósra tippeltem és valóban többszörös felvillanásokat, sőt inkább villódzást, és Zsófi kedvéért: alig hittem el én is, de váltogatta a színét sárga, zöld és piros között!!!"
 Első körös kimérés a kameraadatok alapján:

Veres Viktor: "02:08-kor ÉK irányban, kb. 60 fokról indulva, látványos tűzgömböt láttam. Kékesfehér színű volt, -6 -8 magnitúdós lehetett, pukkant, kivilágosodott az ég is a környezetében. Részben takarásban volt a fák miatt, nem is láttam a végét, de az észlelés helye azt hiszem sokat elárul: Bp. VIII. ker. a teljesen kivilágított Kálvária tér!!! :-)"
Ágnes: "Egy hatalmas tűzgömb volt látható az égen Tordastól kelet-északkeleti irányba, 2:12-kor. A fénye és a mérete sokszorosa volt egy szokásos "hullócsillagnak". Meredek szögben és gyorsan érkezett, de így is közel 1 mp-ig volt látható. Hosszú csóvával, amiből tűzijátékszerűen izzó anyagpor repült szét, majd a horizonthoz viszonylag közel a fény kialudt."

2 megjegyzés:

  1. Egy hatalmas tűzgömb volt látható az égen Tordastól kelet-északkeleti irányba, 2:12-kor. A fénye és a mérete sokszorosa volt egy szokásos "hullócsillagnak". Meredek szögben és gyorsan érkezett, de így is közel 1 mp-ig volt látható. Hosszú csóvával, amiből tűzijátékszerűen izzó anyagpor repült szét, majd a horizonthoz viszonylag közel a fény kialudt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálunk az észleléshez és Köszönjük, hogy megosztottad velünk! :) Frissítettem is vele a blogot!
      Még sok szép ilyen élményt kívánunk! :)

      Törlés