2012. június 28., csütörtök

JBO eredményhirdetés

Bízva bíztunk az első nap sikertelensége után, hogy esetleg egy nappal elcsúszott a maximum, de ma reggelre már közösen feladtunk minden reményt..

Versenyzők: 
Landy-Gyebnár Mónika: 0
Jónás Károly: 0
Pető Zsolt: 0
Szalai Attila: 0
TGL: 0

..avagy jól elbújtak, s le se estek,
idén nem tartották érdemesnek légkörünket.
Jövünk még, ne féljetek!
Lesz ez egyszer még ígysem...
- Várunk titeket lelkesen! :)

S hogy azért nem volt hiába az egész,
kárpótolt minket néhány met-kép! :)

2012.06.26/27

Landy-Gyebnár Mónika: Egy szép zöld meteor, 23:40 UT

"Volt még egy gyönyörű fényes a Boo alatt pontosan éjfélkor, -1 körül, sárgás színű, lassú, közel párhuzamosan esett a horizonttal, a Sco felől jött, na AZ nincs képen. Előtte egy perccel még pont oda fotóztam. Ezek a dögök szerintem figyelnek fentről, s csak akkor vetik magukat a légkörbe, ha már nem fotózok feléjük."     / szerintem is :D ..és ez is szép fotó!! Gratu Móni!! :)/

Jónás Károly: "A tegnap este eredménye két géppel! A 2. talán JBO" (..és IGEEEN!!! :) GRATULÁLUNK!!)


Pető Zsolt: "..itt is semmi, egy halványabbat kaptam el, ami még JBO is lehet, de összességében nagyon gyatra volt az aktivitás. + felhőzgetett, felhőzgetett..."
  
Szalai Attila: "Várpalota negatív. 1243 kép készült két géppel, köztük mintha lenne néhány meteor gyanús, de mivel egyiket sem láttam nem lehetek benne száz százalékig biztos (elég halványak is, szóval nálam amúgy sem játszanak), hogy tényleg meték. Iso 3200-on már minden fotón van ilyen-olyan csík, de azért a legtöbbet le lehet nyomozni, a szomszédos kockák átböngészésével. Egy van ami stimmelne a JBO radiánshoz, de az meg egyértelműen pont az ellenkező irányból jött. :("

2012.06.27/28

22:00-től fotóztam, a horizont körül mocorgott egy felhősáv, mely szép lassan rámászott és betakarta a megfáradt Holdat. Aztán éjfél körül lényegében az egész ég elesett, de "pártás Tűzgömbökre" még vadászhattam és sejtettem, ha Karcsi erre is fotózott, ő most már biztos beszedte ebből az irányból, így reménykedve akkumulátort cseréltem és kicsit a zenit felé fordítottam, amerre az elmúlt időszakban meglepően nagyobb aktivitást vizualizáltam, mint abban a közkedvelt 60 fok magasságig. Így esett, hogy beleesett a videometeoros rendszer szerinti egyetlen fényesebb meteor az éjszaka folyamán :)

 
 A -2m körüli fényes meteor az ország Nyugati határa körül tűnhetett fel, melyet Zalaegerszegről még éppen sikerült elkapni, Hódmezővásárhelyről éppen belefért a szélébe, illetve Ludányhalásziból is a Nyugat felé nézelődő kamera messze az alján rögzítette!

Pető Zsolt: "..éjjel kivonultam városon kívülre, hogy saját szememmel lássam, hogy nem igazán vannak JBO-k. :) no hát nem is voltak, és olyan nagyon más sem, 2 meteort fotóztam, egyet halszemmel egyet Sigmával egy óra alatt. A második nagyon szép volt, -0.3-asra becsültem, 3 másodperces hullási idővel és 4 másodperces nyommal. Végre láttam egy ilyen fényes, hosszú, sokáig hulló meteort, igencsak látványos volt!"
Gratulálunk a felvételhez! :) Valóban szép és látványos!
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése