2012. augusztus 9., csütörtök

..szállingózó Tűzgömbök ==*

 2012.08.08/09

23:42UT Hatalmas -6mg fényes Tűzgömb! Debreceni videometeoros felvételen:
 ..animáció HUDEB felvételéből (Köszönjük Tepinek, Karcsinak:)

Budapestről Jónás Károlynak is sikerült lefotóznia!

Bakos Liza felvétele szintén az elmúlt estéről. Gratulálunk! : )

2012.08.07/08

 Hajnalban 02:43UT-kor kiültem az ablakba, hogy készítsek néhány 1-2mp-es felvételt a Jupiter Vénusz párosról, amikor hirtelen fehéren és gyorsan felizzott a Vénusz mellett egy hasonló fényességű SPOradikus meteor. Maga a villanás sajnos két kép közé esett, a gyönyörű zöld nyomáról viszont sikerült felvételt készíteni, íme :)
A "Tűzgömböt" Vass Gabi is észlelt Újkígyósról, ahonnan -5m fényesnek becsülte és nagyjából 20 fok magasan volt.
  
Fényes SPOradikus meteor a Bajai kamera felvételén:
..mely Budapestről is látható volt DK-i irányban :)
 ---------------------------------------
2012.08.06/07

Hajnalban, 01:15UT-kor Budapestről Nyugat felé kapta el Jónás Károly a videometeoros rendszeren eddig meg nem talált Tűzgömböt!

 ---------------------------------------
 2012.08.02/03

"lf": "ma 22:23-kor láttam egy tűzgömböt, kőszárhegy és polgárdi települések között a 7-es főúton. sajnos a kocsi ablakán keresztül nehéz volt behatárolni a pontos irányt, főleg, hogy nem arra néztem az elején. mindenesetre a telihold irányából érkezett, és az arcturus felé haladt, de még azelőtt legalább 15-20 foknyira eltűnt. nagy sebességgel jött tehát kb dél felől, azt hittem valami alacsonyan szálló repülő vagy helikopter, de amint odakaptam a tekintetem, az addig állandó fényességű meteor felizzott, majd kb fél másodperc alatt kihúnyt. mindenesetre ezalatt az idő alatt szerintem minimum -6-os fényeséget elért."

---------------------------------------
 2012.08.01/02

Biró Péter Budapestről: "A Nyugatinál ácsorogtunk, amikor megláttunk a lámpák fénye közt az égen egy szép nagy, izzó hullócsillagot 21:21-kor! Északi irányban kb. 45 fokos magasságban, északról dél felé haladt. Akkor még nem is láttuk a csillagos eget, csak ha próbáltunk rákoncentrálni. Azoknál jóval fényesebb volt. Fehér, talán picit sárgás volt a színe."

..és ahogy felértem a lépcsőn, fehér fénnyel pukkant valami az égen 19:45UT-kor. Budapestről Észak felé, a Cassiopeiától balra kicsivel, Annak akkori magasságában kb. 
---------------------------------------
  2012.07.31/01

Nagy Lőrinc Bozsok községből látta az alábbi Tűzgömböt: "július 31.-én, este tíz óra után pár perccel láttam valamit, ami meteor lehetett. Pont úgy nézett ki, mint egy csíkot húzó repülő, csak nem fehér volt, hanem inkább narancssárga, gyors, és a végén darabokra esett szét. (Talán három-négy darabra, ha jól emlékszem.)
Nyugaton látszódott, a Göncöl és az Ökörhajcsár között, valamivel a Vadászebek felett (a Stellarium szerint egy órával később, tehát 23 órakor pont ezen az útvonalon haladt el az ENVISAT műhold.) ..
Az útja kb. olyan hosszú lehetett, mint az Arcturus és az Izar közti távolság, vagy hosszabb, gyorsulni látszott, míg a végén (miután szétesett) szinte megtorpant. Az útja hosszabb is lehetett, mert már szép kis (dupla?) csóvája volt, mire felnéztem az égre. Hangja nem volt, pedig a látvány alapján számítottam rá. Megfigyelésem helye: Vas megye, Bozsok község."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése