2012. október 26., péntek

Érkeznek a Tauridák!

...a meteor-fotósok igen jólalvók. Vagy mégsem? Fotózás közben, szinte percre pontosan ébreszt a fényképezőgép, hogy az ember kezei között lehelje ki az akkumulátor az utolsó képet és a csillagok is szólnak ha elvonulnak a felhők, hogy ÉGRE FEL!

Móni 26-án hajnalban is szemfüles volt, így sikerült elcsípnie néhány csillagfényes órát és nem maradt el a jól megérdemelt jutalma! : )


"Kis időre lett egem, kimentem s ezt kaptam érte. :) Kb -3mg-s volt, lassú, szépet robbanós, de fehér és nyoma se maradt. Azt hittem, taurida, amikor láttam, de kép alapján már nem gondolom annak. A kamerákon nem találtam. Sajna a holdfény miatt nem lehetett nagy ISOval fotózni, de így is látványos lett szerintem. :-) Többet nem láttam, aztán ismét beködfelhősödött.."

Becsehelyről azonban mégis látta a kamera, így megtudhattuk, hogy a meteor mégiscsak É-Taurida volt! :)


---------------------------------------

Fidrich Róbert szintén kihasználta a csillagos eget és szemtanúja volt a hajnali aktivitásnak, többek között egy -3mg fényes Tűzgömbnek, melyet a Hódmezővásárhelyi kamera is rögzített!
"Épp a PQ And környékét fotóztam ma hajnalban, amikor 03:30 UT-kor feltűnt egy fényes meteor a delta Aur közelében, és végigszánkázott az égen. Az újta vége felét nagyot villant (kb. -3, esetleg -4 magnis is lehetett), majd legalább 5-10 másodpercig látszó nyomot hagyott. A színe sárgásfehér volt. A Fiastyúk közelében húnyt ki a tűzgömb. Ahogy látom, a hódmezővásárhelyi videometeor kamera is rögzítette, s -3,1 magni fényességgel."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése