2013. július 31., szerda

Az idei első PERseida Tűzgömb(ök)!

2013.08.05/06.

 Pető Zsolt szép PERseida fotója Nagykanizsáról 00:18UT

További információ és beszámolók weboldalán: www.bootesvoid.com

..még az elején had szögezzük le, hogy mindezek nem jöhettek volna létre Landy-Gyebnár Mónika gyönyörű "Tűzgömb~esőt" csináló rajza nélkül, Jónás Karcsi és Bakos Liza galaktikus jóslatai nélkül, Pető Zsolt nyugati páraűző versei nélkül és azok a kívánságok nélkül, amik egy-egy meteor láttán újra meg újra azt kívánják, hogy "bárcsak láthatnék még egy..." pszt! Nem szabad elmondani!! ;)
Móni csodás ~ szerencsét hozó ~ rajza :)

2013.07.30/31.
 
Bakos Liza eredményes beszámolója Székesfehérvárról: "Először is egy nagyon gyönyörű kb. -4/-5 magnis tűzgömbbel kezdeném, amit láttam is, és még sokan mások! Két gépem ment, egyik ÉK a másik ÉNY. Abban a pillanatban ahogy kinéztem, északon megjelent ez a gyönyörűség! Szép sárgával indított és zölddel fejeződött be. Szikrázott mint a csillagszóró. :) Elég alacsonyan volt,  nem bíztam benne, hogy meglesz. Vége lett az expóknak, abban a pillanatban leállítottam a gépeket és visszanéztem. Az első gépen nagy csalódás ért, hiszen csak a vége látszott, mérges is voltam, gondoltam magamban, na ennek lőttek, no, de nem baj, a látványa kárpótol mindenért..

.. Aztán megnéztem a másik gépet is, tátva maradt a szám... Ott volt, majdnem egészben, egy ici-pici darabka hiányzott csak az elejéből, de az meg meglett a másik gépen, így nem szomorkodtam tovább! :D  
É-NY / É-K

  
Az éjszaka folyamán 37 db meteort láttam, ebből 2 tűzgömböt, 7 db fényesebb meteort -1/-2 között a többi olyan -0,5 körüli volt. Ilyen potyogást már rég figyeltem meg. :D Hajnalban át kellett tennem a gépet DK irányba, mert lézereztek ÉNY-on. :( Ahogy kitettem a gépet, már jött is egy sárga pukkanós. :D "


22:41UT-kor -4mg fényességgel érkezett egy PERseida Tűzgömb, melyet Landy-Gyebnár Mónikának sikerült gyönyörű Tejút fotóján megörökítenie:

..melyet több kamera is látott, a legszebben HUHOD rögzítette:

Fridrich Róbert beszámolója: "Ma ejszaka (jul 31/1) a CY Lyr fotózása közben láttam egy nagyon gyors, -2 magnis perseidat, amely kb. 6s-ig látszó nyomot hagyott maga után. Valahol az alfa Cep környékéről indult, és az AC Her - CY Lyr környékén hunyhatott ki. Sajnos a 3x4 fokos LM-ju CY Lyr képemre nem futott rá :("

Ujj Ákos -4mg fényes Tűzgömbje Észak felé, közel a horizonthoz 21:00UT-kor
 ..mely szépen beleszáguldozott az épületbe.. - nagyobb méretért katt!

2013.07.30/31.

31-én 00:34UT-kor a Déli égen egy másik fényes PERseida Jónás Károly felvételén, melyen szintén jól láthatóak a "tipikus PERseida színek"! :) Grautlálunk!

30-án 23:39UT-kor gyönyörű PERseida Tűzgömb hullott az É-Ny-i égen, melyet Bakos Liza teljes egészében lefotózott!! Gratulálunk!!

A Tatai (HUMOB) kamerán így nézett ki:
-3mg fényes és kb. 1 másodpercig esett

..tőlünk sajnos beleszáguldott a tereptárgyakba..

  Bily Kriz-ből így látszott (CEMeNt):

..ezért örülök, hogy (ilyenkor főleg) egyre többen fotózunk és Liza is csatlakozott hozzánk a rendszeres és kitartó gépkattogtatással, hogy valakinek - némi irányszervezéssel - csak meglesz színesben és részletesen is ezek a csodák!! : ) És nem tilos ehhez neked, bárkinek csatlakozni!! ;)

Berkó Ernő összefoglalója az elmúlt éjszakáról:
"Nagyon szépen hullanak a meteorok. Rendesen emelkedik a PER aktivitás, és elég szép számmal hullottak SDA-k is a múlt éjjel. Néhány CAP is jelentkezett.
HULUD1 nettó 115 meteorjából 38 (13) PER, 25 (8) SDA valamint 10 (2) CAP rajtag volt. (zárójelben HULUD2)"

Mőnich László: "Hajnal kettőig voltam kint. Nem csak perseidákat láttam, de a delta aquaridák is szépen hullottak (remélem jól azonosítottam be őket - gyors, fényes és maradandó nyom nélküli fehéres színű meteorok)."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése