2014. november 5., szerda

A veszprémi éjszakák rettenthetetlen őrszeme!

..s most álljon itt e poszt Landy-Gyebnár Mónika kitartó és hideget nem ismerő hőstetteiről, az elmúlt hetek köddel, párával és hideggel való küzdelmében. Avagy októberi meteoros összefoglalónk, Veszprém csillagos egén. :)

Először a 19-ei Tűzgömb vizuális észlelésével :)


2014.10.19/20.

"Este a Bakonyban voltam Ladányi Tamással tejutazni kicsit (csodaszép ég volt), de elég korán haza kellett jönni. Hazafelé úton Veszprém közelében, egy lakott településen belül látom, hogy a szélvédőn keresztül valami nagyot villanva viszonylag lassan lehull, kb. 20 fok magasan, D-DK felé. Először azt hittem, valami belevilágított hátulról és tükröződést láttam, de nem úgy mozgott, ahogy a kocsi, no meg Tamás is látta, mint kiderült. Időpont: 19:39 UT volt, hazaérve első dolgom volt megnézni a becsehelyi kamerát, annak volt irányban és ott is volt rajta. 
 HUBEC 19:39UT

Én a kocsiból legalább -5-nek láttam a pukkanását, mondom, agyonvilágított utcán mentünk.  Tamás egyébként látott egy szépet kinn a Bakonyban is D-i irányban, szerintem nálam fa mögött mehetett, mert bár arra fotóztam, nincs a képeim közt meteor.
Este aztán kicsit lefeküdtem aludni, mert nagyon hulla voltam, de napkeltére mindenképp ki akartam menni a szabadszemes napfolt miatt, így 5-re húztam órát, ehhez képest 2-kor felébredtem... 3 után mentem ki, féltem, hogy köd lesz, de élénk DNY szél volt és bár párásodott kicsit, az ég remek volt ekkor. Az esti bakonyi égen fotózott zöld légkörfény még mindig megvolt és holdkelte után picivel halványodott csak el... 

meteoros légkörfény (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)

Később fátyolfelhők jöttek, és ezen át láttam meg 03:36-kor az ORI-t, ami egy gyors villanás volt, kb. -2,5 magnis, de a gyorsasága és a felhők miatt nem lett túl látványos a képen... 
03:36UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)

Viszont röptében egyértelmű volt, hogy ORI :) A 02:10-est nem láttam sajnos, épp a másik gépet mahináltam, de ez képen jól fest :)
02:10UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)
 
A 02:15-öst láttam és villám vili volt, de ezen nem jött le, hogy ORI, bár a fotó alapján már gyanús..

 02:15UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)

Láttam még egy ORI-t, ami sajna képbe nem fért be... Jó fényes volt és villám gyors ez is, szerintem ez volt:
 03:13UT (HUBEC)

Utána már eléggé bevastagodtak a cirruszok, meg világosodott is nagyon..


2014.10.14/15.

-3mg körüli, ma este 19:05UT, a beillesztett kis képeken a meteor, meg utána a nyoma - ez utóbbit 4 percig lehetett követni a képeken, mire szétoszlott.
19:05UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)

2014.10.09/10.

Hajnali meteor:
 03:09UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)

2014.10.19/20.

Visszatérve 20-ára 02:36UT-kor szép zöld meteor az Orion mellett! :)

02:36UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)


2014.10.25/26.

Ezen az estén eleinte Veszprém város fényében, míg a köd be nem zárult...


Majd a hajnali órákban Márkóról, ahol pazar ég volt, légkörfénnyel. És sok szép zöld meteorral :)

02:14UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)


02:42UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)


02:35UT / 02:45UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)
 
 02:54UT (Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)

2014.10.30/31.

Hajnalban 04:12UT-kor a horizonthoz közel egy szép, -2,5mg fényesen pukkanó meteor:
(Veszprém, Landy-Gyebnár Mónika)

Tehát így telt az októberi meteoros aktivitás Móni észleléseivel. Gratulálunk a kitartásához, lelkesedéséhez és még nagyon sok szép élményt és Tűzgömböt kívánunk Neki Veszprém ege felett! :) És Köszönjük, hogy évek óta töretlenül küldi észleléseit!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése