2014. december 9., kedd

December eleji Tűzgömbök!

2014.12.09-én 16:16UT-kor fényes Tűzgömb volt látható országunkból É-Ny felé! Bár hazánk egét többnyire felhők borították, mégis akadtak olyan felhőrések, derültebb foltok, ahonnan sikerült észlelőinknek és néhány kamerának látnia!

Kromeriz-ből:
(forrás: EDMONd)

Valaeske Mezirici Valaske:
(forrás: EDMONd)

Lauer Zoltán észlelése: "Kb. 17:16-kor Óbudáról szép tűzgömböt láttam alacsonyan északnyugati irányban. Az adatai nagyon bizonytalanok, de nem hiszem, hogy 20 foknál magasabban lehetett volna és lapos szögben lefelé tartott északról nyugat felé. Talán olyan 3-4 másodpercig láttam, néha felhőkön keresztül, közepes sebességgel haladt. Határozottan zöld színe volt. A végén tiszta területre ért ki, itt látszott, ahogy darabokra szakadt. Szerintem jó messze lehetett, mert nagyon alacsonyan volt. Nem tűnt feltűnően fényesnek, de nem mernék fényességbecslést adni. Az egyik legszebb meteor volt, amit eddig láttam."

Felvétel Lengyelországból: Link




Ternyei Zsolt videója Győrből:



Cikk róla még a kisalfold.hu-n: Link

Ha bárki látta még, bátran küldje el észlelését: tuzgomb@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése