2014. december 13., szombat

GEMinidák -1. nap

2014.12.12/13.

Ismét változóan felhős, bár több helyen inkább a köddel küzdve, máshol pedig a ragyogó derültben a széllel és faggyal, de sokaknak eredményesen sikerült megfigyelniük a GEMinidák maximum előtti estéjét!

18:52UT ~ HUBEC (Perkó Zsolt)

Jónás Károly rövid összegzése Agostyánból: "Változó felhőzet, de nagyobbrészt derült, és folyamatos erős déli szél mellett! Mojoval 10 intervallumban kereken 150 db meteor vizuálisan. Ennek 90%-a Geminida. 2db -5-ös, 2db -4-es, 1db -3-as jó pár darab -2 és -1-es, és még csak most fog jönni a maximum!"

 19:26UT ~ HUAGO (Jónás Károly)

Perkó Zsolt: "Becsehelyen ragyogó tiszta ég mellett (1.6 C fok, hőérzet a szél miatt -7 C) a várakozásainkhoz képest kevesebb és többnyire halványabb(+3 - +5mg) tagokat láttunk. 3-4 db fényesebb volt csak.(0 +1mg) Na talán majd holnap. A Hold is felkelt közben, meg a csapat is eléggé átfagyott. Hazajöttünk és a holnapi napra gyűjtögetünk a szoba melegéből."

 19:26UT ~ HULUD3 (Berkó Ernő)

Videometeoros kamerák eredményei (GEM):
HUBAJ 4db
HUPOL 17 db
HUDEB 61db
HUBEC 159db

Nagy részüket 0 +1mg-snak mérte a Metrec, de azért akadt -1 -2 -3mg-s is pár darab.

HULUD1 a 89 meteorból 64 GEM
HULUD3 a 24 meteorból 20 GEM

 21:43UT ~ HUBEC /Perkó Zsolt/

Landy-Gyebnár Mónika: "Este még itthon, Veszprémben fotóztam, majd deresedés-átfagyás-akksimerülés okán hazajöttem kicsit töltekezni, melegedni. Aztán fél 11-kor kimentem Márkó-Hárskút közti már bejáratott helyemre, süvítő szél, semmi pára, a holdfény ellenére remek ég. Szépen csomósodva jöttek, sok nem túl fényes és rövid lefutású GEM, illetve 1-2 fényesebb is akadt :-)


23:46UT ~ Landy-Gyebnár Mónika

Egy -5-ös nálam fa mögé ment (legalábbis, ahol álltam, onnan fa mögött esett), de úgy is nagyon feltűnő volt. Néhány szépet biztosan megfogtam (3 géppel fotóztam). 3:20-ig bírtam, az állványaim most nem, de én igen erősen lefagytam. :) Amíg a taximat vártam hazaútra, percenként esett 1-1 GEM... Persze, mikor már minden cucc elcsomagolva. :-)"
 Bakos Liza gyönyörű GEMinida felvételei Székesfehérvárról:
22:47UT ~ Bakos Liza

00:49UT ~ Bakos Liza

Ujj Ákos felvétele 20:34UT-ko:

20:05UT-kor szintén Ujj Ákos felvétele:

  03:34UT ~ HUAGO /Jónás Károly/
Ki látta vagy fotózta még? :)
tuzgomb@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése