2016. augusztus 21., vasárnap

PERseidák még mindig :)

2016.08.12-én 00:48UT-kor Nagyrádáról fotózta Pető Zsolt az alábbi gyönyörű PERseidát:
"Láttam vizuálisan is, -3 mg-ra becsülöm, a végén -4 körüli felfényléssel, legalább 10-15 másodperc maradandó nyoma volt."

HU_MFM videometeoros kamera gyönyörű PERseida felvétele 2016.08.17. 22:04UT

Szalai Péter egy érdekes és ritka technikával vadászott a PERseidákra, íme egy szép fényes rajtag és pár sor 'hogyankészült' :)
2016.08.14. 00:14UT

"Tegnap éjszaka kint hagytam a fényképezőgépet egy gömbtükör fölött, hátha elcsíp valamit. 
Az eszköz, amivel készült!

"Jópofa és olcsó megoldás. Olcsóbb, mint egy "rendes" allsky kamera vagy halszem objektív. Pár ezer forintért lehet találni ilyen kondenzor lencséket, alumíniumoztatni kell és egy kis állványt barkácsolni hozzá."


"Egyébként nem én találtam ki, van pár amatőr aki használ ilyet. Hadházi Csabinak is van, bár ő kicsit eltérően használja mint én, oldalról fényképez a tükörbe, így kicsit torzul a kép, viszont nincs kitakarás."
Fenti kép és alább példa a kapott képre:


"Gazdag Attilánál (NAE) láttam még, az övét 3 láb tartja, stabilabb, viszont nagyobb a kitakarás." <KÉPEK>

"A 222 db képből (1:30 és 4:30 között) ezen az egyen látszik egyértelműen meteor nyom. A többin csak repülők, felhők kerültek rögzítésre, később meg a párásodás volt zavaró. Vizuálisan 2 órán keresztül bírtam észlelni, de 4db meteornál nem láttam többet, 23:48kor volt egy fényesebb negatív fényrendű, elég zavaró volt a vonuló felhőzet és a nagy holdfázis."


A Becsehelyi videometeoros kamera HU_BEC (Perkó Zsolt - NAE), PERseida maximum kompozit képe!

Landy-Gyebnár Mónika látványos összefoglalót írt idei PERseida észleléseiről, melyet itt olvashattok el <weboldalán - Link>
..és egy igen látványos kép a maximum éjszakájáról!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése